donderdag 19 mei 2011

Biologisch & Veganistisch koken????

Vandaag 2 nieuwe kookboeken gekocht over biologisch en veganistisch koken!


Hoeveel invloed heeft (slecht) voedsel op je lichaam? En wat valt er allemaal onder slechte voeding? Van de meeste junkfood is het wel bekend, maar hoe zit het met bespoten groente en fruit? Wat voor effect hebben de E-nummers en andere chemicaliën, die in het meeste supermarkt voedsel zijn verwerkt?

Ben zelf zeker geen heilige op het gebied van goede voeding met mijn  taartenbakkerij! Wil ook geen heilige worden, maar gezonder en minder "troep" in mijn lichaam is wel een wens. Helemaal met mijn gevoelige darmen!


Mijn eerste veganistische experiment wordt een biologische, zuivelvrije taart!
Het klinkt onmogelijk, maar volgens Lisette Kreischer is het mogelijk en wordt het nog lekker ook!

2 opmerkingen:

  1. Ik ben benieuwd Marloes! Misschien een idee om op H1 veganistisch én biologisch te koken? Zou het keukenbudget dat aankunnen?

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat kan het keukenbudget zeker niet aan, als we al noodgedwongen met kipfilet van de Aldi moeten koken........hoop echt dat we nog een keer meer budget krijgen om gezonder en beter voor het milieu boodschappen te kunnen doen!

    BeantwoordenVerwijderen

Leuk dat je reageert!